Thursday, December 1, 2011

Alhamdulillah ~


hello blogger's yang dikasihi ;)

alhamdulillah harini 1 december 2011 genap laa usia saya 19tahun

Macam dugaan yang telah saya lalui selama 19tahun hidup di dunia Allah SWT ini. Baik mahupun buruk saya lalui dengan hati yang ikhlas dan redha atas segala ketentuanya. Setiap apa yang berlaku ada hikmahnya. Setiap manusia tidak pernah lari daripada melakukan kesilapan. Dari kesilapan itulah kita tahu akan kelemahan yang ada pada diri kitaa. Jadikan kelemahan itu sebagai satu visi untuk menjadi seorang insan yang baharu. Kesilapan mengajar kita segalanya, agar kita tidak akan mengulangi kesilapan yang sama.

Selama 19tahun ini jugaa aku tahu, terlalu banyak kesilapan yang tidak sepatotnya berlaku, tapi apakan daya, aku hanya insan biasa yang sering melakukan kesilapan tanpa disengajakan ataupun disengajakan. Sehingga ada perasaan sayang menyayangi, rindu merindui, cinta mencintai, ada juga perasaan dengki mendengki, kutuk mengutuk, kata mengata benci menbenci.

Mulakan kehidupan yang baru, dan mengharapkan lebih baik dari yang sekarang. Kerana insyaAllah panjang umur kita boleh perbaiki kelemahan diri sendiri..


Kesilapan demi kesilapan membawa seseoarang menemui kebenaran hakiki.

p/s : tengs to all wisher wish my birthday, i really appreciate it, and for youu thank youu soo much becoz you are the first wisher yanng call saya malam tadi, saya sangat gembiraa, last year you are the last wisher, next year how ? BTW HANESHATUL BINTI SULAIMAN sudah pun membuka lembaran yang baruu, blogger's peaceee yaaaaaaa :)

Mekasih sudi baca entry LOVIN ^^

2 comments:

maz azura said...

membuka lembaran baru..yeahhhh
sy ttp k.long g kn

LOVIN said...

yupyup...kamu always k.long, sy always umi & he always ayah kamuu..syg kamu laaa..