Monday, September 12, 2011

bisikan hatiku ~

Akhirnya berakhir juga sebuah perhubungan akrab antara seorang lelaki dan wanita yang pada mulanya ingin mencari kebahagian bersama-sama hinnga ke hujung dunia tetapi apakan daya jodoh tidak menyebelahi mereka. Perhubungan mereka terhenti di tengah jalan disaat kebahagiaan itu mula muncul dalam perhubungan mereka berduaa. Perhubungan mereka hanya mampu bertahan selama SETAHUN SEBULAN DUA HARI sahaja. Dalam tempoh itu wanita itu sangat bahagia disamping lelaki yang bergelar teman istimewanya itu walaupun pelbagai dugaan datang menimpa dalam perhubungan mereka akan tetapi wanita itu terus bertahan demi lelaki yang dicintainya itu. Tetapi wanita itu tidakk lagi mampu untuk bertahan, hati kecilnya berkata "kalau ada jodoh aku dengan dia takk kemana,lama manapun terpisah pasti bertemu kembali kalau ada jodoh" yaa seperti tujuh tahun yang lepas, siapa sangka kita akan bertemu dengan orang yang da lama terpisah. Wanita itu mengambil keputusan yang sangat berani sampaikan ada yang seakan-akan tidak percaya dengan keputusan wanita itu tapi mereka semuaa memberi semangat yang baru kepada wanita itu. Meskipun wanita itu telah kehilangan separuh dari jiwanya. Tetapi wanita itu akan tetap menyimpan apa yang dia rasa pada lelaki itu saat pertama dia bertemu hinngalah ke penafasan terakhir, itu janji wanita itu. Perhubungan ini dianngap sangat istimewa oleh wanita itu kerana lelaki itu mengajarnya erti kehidupan,melihat dunia yang luas yang bukan hanya untuk kita saja tapi ada hammba-Nya yang lain. Keindahan hubungan mereka tidak dapat digambarkn. Hanya mereka yang tahu apa rasanya. 

pesana buat lelaki itu :-

  • jagalah kesihatan kamu dengan rapi
  • jangan melakukan perkara yang bukan meskipun tiada lagi suara untuk didengari
  • kunci jam pagi untuk bangun pergi kerja sebab tiada lagi suara sumbang pagi-pagi menyinggah ke telefonmu
  • jika kamu sakit pergi jumpa doktor cepat-cepat jangan lengahkan nanti melarat
  • kurang smoke kamuu tu takk baik untuk diri kamu
  • jaga nama baikk keluarga kamu(salu pesan kat saya kn?saya takkan lupa)
  • bergembiralah kamu selagi masih ada yang menyintai kamuu
  • jangan terlalu memendam kerana akan memakan diri kamu sendiri seperti saya
  • bawa motor jangan laju-laju lagi taw ingat orang yang menyayangi kamuu
Ingat pesan ini jangan pernah sekali kamu lupa sebab saya taakan ulanginya lagi, mungkin 12Sept2011 tepat 1.56 a.m suara kamuu yang terakhir yang saya dengar,nasihat kamuu untuk saya..saya juga akan pesan kamuu tu. Kehidupan kita selepas nie sangat berbeza. Saya akan paksa diri saya untuk terima semuaa niee.. InsyaAllah semuaa akan baik-baik. Terima kasih kerana menerima keputusan saya kali ini.


SELAMAT TINGGAL CINTAKU


Mekasih sudi baca entry LOVIN ^^

No comments: