Wednesday, July 11, 2012

Siapa Tahu



Assalamualaikum & Salam 1Malaysiaa uolss :)

Harini 11July2012, sekejap jea kan masa berlalu. Tinggal lagi beberapa hari jea lagi kita akan sambut bulan RAMADHAN AL MUBARAK, takk sabarnyaa rasa :) Hope Ramdhan kali nie lebih meriah kann ^^ jika ada masalah hadapi dengan SENYUMAN

Bercerita tentang senyuman, kita atau orang Islam tahu dimana amalan SENYUM itu adalah satu SEDEKAH itu juga satu amalan mulia juga mendapat pahala taw. Kenapa perlu susah nak senyum or bermasam muka? Fikir2kan laa yekk.

Tengok gambar Lovin tue, tengah senyumkan? tapi cer tengok ayat di gambar tue. "You can fake a smile BUT you can't fake your feelings" bahasa melayunya "Kamu boleh palsukan senyuman tapi aku tak boleh tipu perasaan kamu" Haa lebih kurang ceni lah maksud dye an ^^ Boleh korang fikir tentang ayat nie?

Kenapa kita perlu menunjuk kesedihan kepada orang lain? Nak suh dorang bersimpati ke? Jangan cuba menhina diri kamu sendiri. Kita hidup dan diberi peluang oleh Allah SWT di dunia ini bukan untuk meraih simpati or dihina or dicaci. Kita hidup sebagai seorang yang tabah dan diberi AKAL. Jangan mudah lemah dengan sesuatu perkara.

p/s: senyum diluar tidak bermakna senyum didalam. Allah saja yang Maha Mengetahui. ^^

Mekasih sudi baca entry LOVIN ^^

No comments: