Friday, March 2, 2012

Hijrah

Heyyo Blogger's
Happy Fridayy to beloved bloggers, readers, stalkers and haters :) Oppss kasarr sgt keaa ? I'm sorry ^^ Okayy entry kali nie tentang penghijrahan. Hijrah mempunyai banyakk meaning such as perpindahan dpd suatu tempat ke suatu tempat yang lain BUT akuu ?!

Well, bumi ini berputar di atas paksinya, begitulah jugak kehidupan kita yang sering berjalan tanpa henti. Selari dengan itu, hidup kita juga tiadaa pernah mengundur, seringkali terjadinyaa perubahan atau jugak disebut penghijrahan. Penghijrahan berlaku samada dari negative kpd positive or vice versa. Seperti insan yang lain jugakk, hidup aku jugakk mengalami penghijrahan.



Yeaa, PENGHIJRAHAN akuu untuk memakai tudung, mungkin dah sampai seru untuk akuu bertutup, bagaimana ?! Itu biarlah akuu dan Allah swt yang tahuu, Alhamdulillah pintuu hati aku dah terbukaa untuk memakai HIJAB Tapi penghijrahan akuu bukan dari segi luaran sahaja tetapi dalam jugakk, melengkapi HATI akuu untuk menerima kelemahan dan kekurangan pada diri niee. Redha dan pasrah adalah yang terbaikk. Allah telah tetapkan jalan "CERITA" untuk hamba-Nya. Kitaa harus bersyukur dengan segala kurniaan-Nya. 

Ingatlah Allah saat kitaa senang dan ingatlah Allah saat kitaa susah kerana dengan ujian Ilahi lah kita tahu betapa Allah sayangkan hambahamba-Nya. 

p/s: akuu mengharap perubahan ini kekal sehingga aku berjumpaa teman akuu yang sudah di tetapkan oleh Allah SWT. Aminnn.






Mekasih sudi baca entry LOVIN ^^

No comments: