Saturday, June 25, 2011

kisah gadis dan barbie doll

Seorang gadis yang berasal dari bandar memilikki sebuah barbie doll yang gadis itu jumpa secara kebetulan disuatu tempat yang selalu gadis itu pergi.Sejak itu dia tidakk pernah lekang dengan barbie doll itu,bagi dia barbie doll  itu adalah segala-galanya. Pada suatu hari family gadis itu telah berpindah ke desa yang agakk jauh dari bandar dan terlalu jauh dengan bandar yang gadis itu tinggal sebelum ini. Perkara yang tidakk diduga telah berlaku/terjadi. Gadis itu tercicir barbie doll yang gadis itu sayang. Gadis itu teramat sedih nan ape telah berlaku. Gadis itu meneruskan kehidupannya yang baru tanpa barbie doll ituu. Walaupun gadis itu tahu dan percaya suatu hari nanti dia akan bertemu kembali barbie doll itu tetapi tidakk tahu bilaa..

   Enam tahun berlalu, kehidupan gadis itu seolah-olah sunyi tanpa barbie doll itu. Gadis itu bertekad untuk kembali ke bandar di mana asal usul dia. Untuk mencari barbie dollb itu. Berbulan-bulan gadis itu mencari barbie doll itu akhirnya dia menemukan barbie doll itu di suatu tempat tetapi malangnya barbie dollb itu suda dimilikki ole seorang gadis yang bole menjagabarbie doll itu dengan baikk sekali. Barbie doll itu pun suda beruba rupa nampak lain sekali dengan barbie dollnya yang dulu. Perubahan barbie doll itu membuatkan gadis itu berfikir yamg dia tidakk akan memilikki barbie doll itu lagi. Gadis itu mampu melihat barbie doll itu dari jauh.

   Tanpa diduga gadis itu ternampak barbie doll itu dan mendekati barbie doll itu. Gadis kedua yang memillikki barbie doll itu tela membuangnya kerana tela memilikki barbie doll yang baru , kemudain gadis itu membawa barbie doll itu ke kediamannya. Yaa sikap gadis itu sama seperti merampas hak orang lain. Tetapi kerana terlalu syang nan barbie doll itu gadis itu sanggup untuk mengambil risiko untukk memilikki barbie doll itu semulaa. Asalkan dia tidakk akn terpisah nan barbie doll itu. Selepas itu kehidupan gadis itu mula ceria dan gembira kerana barbie doll yang dia sayang senantiasa bersama-samanya.

   Sehinggalah suatu hari itu gadis yang kedua yang memilikki barbie doll itu inginkan kembali barbie doll itu kerana dia menyedari barbie doll itu amat bermakna dalam dirinya. Gadis pertama tidakk taw untukk berbuat apa sedangkan dia taw yang dia tidakk bole jika tiada barbie doll itu. Dengan terpaksa gadis pertama terpaksa melepaskan barbie doll itu kerana dia mersakan gads kedua itu bole menjaga barbie doll itu nan baikk sekali walaupun dia terseksa kerana terpaksa melepaskannya pergi..

   Gadis amat menyesali atas perbuatannya yang melepaskan barbie doll itu ke gadis kedua itu. Akan tetapi perkara sudah berlaku tidakk perlu dan tidakk guna disesali ...

Tiada siapa yang tahu kesudahan Kisah Gadis Dan Barbie Doll. Gadis itu sendiri tidakk menetahui kesudahan kisah dia dan barbie doll itu....apakah kesudahannya ??

p/s : jika kita sayunk kn sesuatu itu kite harus berani untuk menjaganya jangan sekali-kali cuba untukk careless jika tidakk menyesal tiada gunanya lagi..hanya individu itu sendiri yang tahu ape yang ingiinkan dalam kehidupan mereka =)





Mekasih sudi baca entry LOVIN ^^

No comments: