Monday, September 3, 2012

Teman Pengganti ♥


Ketawa bersama, menangis bersama, ku bersumpah harap kita mati pun bersama. Sejak dua menjak ini kerapku diganggu, bila celik jugak mimpi. Aku nampak kau tapi bukan aku yang disisi. Dia membelaimu dengan izin dan permisi. Sentuhan katanya semua kau iakan. Sentuhan jari kau diamkan dan biarkan. Aku rela walau tidakku damba. Walau hampa semuanya dah dijangka. Beberapa purnama dulu cinta bertahta. Kenangan dibina kita indah berlaka. Ketawa bersama, menangis bersama, ku bersumpah harap kita mati pun bersama. Namun hakikatnya bukan mudah. Aku sembunyikan gundah gulana, segalanya akan berubah. Dengarkan apa yang aku luahkan. Rahsia ini telah lama ku pendamkan. Tiba masanya segala-galanya ku ceritakan. AKU KAN PERGI, PERGI KU TAKKAN KEMBALI. TIBA MASANYA KAU CARIK TEMAN PENGGANTI. Dalam dunia yang maya, prejudis dan bias. Kita tak terlepas dari terkena tempias. Rimas ditindas sembunyi dalam puisi dan kias. Tidak kau bidas tidak berpaling walau sekilas. Hanya kau yang tahu kondeksku yang kompleks dalam disleksia cuba kekal dalam konteks. Bila dunia seolah tidak memahami kau sudi selami, dalami dan mengalami. Sentiasa mendengar sentiasa hadir ingat setiap ulangtahun setiap hari lahir. Tiba pagi syawal kau yang terawal. Syawal yang terakhir ini pasti rasa janggal. 70000 hijab hatus ku singkap. Ku sorok kitab balek tingkap penjara hinggap. Dalam diam ada seorang yang aku puja. Kau teristimewa tapi dia yang sempurna. Lagu ini yang terakhir ku sajikan, kalau rindu nanti bolehlah kau nyanyikan. Jaga diri jangan makan hati. Yang patahkan tumbuh, yang hilangkan berganti. Bilik dah ku kemas, katil dah ku rapi. Cincin, kunci, dompet dalam laci, ada siket wang itu saja baki, moga-moga cukup untuk majlis itu nanti. AKU KAN PERGI  BERTEMU KEKASIH ABADI TIBA MASANYA KAU CARI PENGGANTI.

p/s: lirik full of meaningg, try uolss hayati lirik ini :)

Mekasih sudi baca entry LOVIN ^^

No comments: